Ghost musical - Beszámoló
2013. május 31-én mutatta be a Ghost című musical a Budapesti Operettszínház Az új musicalbemutatóról Parajdi Szilvia írt beszámolót!
2013. május 31-én mutatta be a Ghost című musical a Budapesti Operettszínház Az új musicalbemutatóról Parajdi Szilvia írt beszámolót!
Hónapok óta lázban tartotta a színház rajongókat a hír, miszerint az Operettszínház műsorára tűzi a Ghost musicalt. Eljött az idő, amit ezrek vártak lázasan, s a héten lezajlott mindkét szereposztás bemutató előadása. Én a másod szereposztás premierjén jártam. A történetet szerintem mindenki ismeri, hiszen az azonos című film világsiker, és ha esetleg nem is látta valaki, rengeteg írást olvashatott róla, többek között nálunk is, mikor kiderült, hogy lesz magyarországi bemutató, éppen ezért nem a történetre fogok fókuszálni.
Nagy izgalommal vártam ezt a napot, mert ismervén a filmet kíváncsi voltam, hogyan tudják áthidalni a technikai nehézségeket, ami például abból adódik, hogy szellemek fogják uralni a színpadot. Ez a tény felvet némi problémát, elsőként azt, hogy a szellemeken keresztül lehet menni. A filmvásznon, a számítógépek világában, ma ez már nem okoz nagyobb problémát, ám elég nehéz volt laikusként elképzelni ezt egy színházban, ahol hús-vér emberek mászkálnak a színpadon és nem számítógépes animációk.
Az ezzel kapcsolatos elvárásaimat azonban nemhogy teljesítették az alkotók, hanem bőven felül is múlták. A Ghost musical azok közé az előadások közé tartozik, amikben a látványvilág sokkal nagyobb hatással bír, mint a zenei világ. Az egyértelműen kijelenthető, hogy ez a produkció teljesen más, mint bármelyik eddig látott darab az Operettszínházban. A dallamvilága is nagyban különbözik az eddigi előadásokétól, nem olyan csontig hatoló, ám abszolút új színt hozott a musical palettára, s attól, hogy nem mászik mindenáron a fülünkbe, egyáltalán nem rossz.
A látvány pedig vitathatatlanul egyedi az itthon játszott darabok között. A vetítések és különleges hangeffektusok, maximálisan átverik az érzékszerveinket. Elhisszük, hogy az egyik szereplő minden gond nélkül átsétál a másikon........ Elhisszük, hogy Sam először félve ugyan, de simán átmegy az ajtón......... Rám legnagyobb hatással a metró jelenet volt. Fantasztikus vetítéssel, olyan hatást keltettek, mintha egy igazi metrószerelvény forogna a színpadon. A földalatti lakója, a Metró szellem, ijesztő és különleges alakjával pedig csak fokozza ezt a lenyűgöző hatást. A metróban játszódó részek ragadtak legjobban magukkal, kijőve a színházból erről tudtam a leglelkesebben beszélni. S bár a metró szelleme( Brasch Bence ) mellékszereplő csupán, hatalmas benyomást tett rám.
Kiemelném még Willie Lopez, a gyilkos halálának jelenetét. Miközben kétségbeesetten küzd láthatatlan ellenségével, Sammel, egy igazi motor érkezik a színpadra és elgázolja Őt. Az ütközéskor egy test zuhan a földre s Willie ( György-Rózsa Sándor) meglepődve látja saját magát holtan feküdni.......
Carl az álszent barát is többször kerül olyan helyzetbe, ahol alkotóknak valószínűleg fejtörést okozott a megvalósítás. Amikor Sam( Kerényi Miklós Máté) rájön, hogy valójában a halála mögött legjobb barátja és munkatársa Carl( Szabó Dávid) áll, bosszút áll a vele történtekért. A nagyravágyó bankárnak is harcolnia kell láthatatlan riválisával. Nem elég, hogy a tárgyak maguktól repkednek körülötte,s kinyílik a szekrényajtó, de felemelkedik a telefonkagyló, eltávolodik a szék, a számítógép monitorán pedig megjelenik az ijesztővé vált név SAM valamint a rettegett szó a GYILKOS, amiből egyértelművé válik, hogy lelepleződött.
Carl megpróbáltatásainak ezzel nincsen vége. Küzdelme a földöntúlival tragikusan végződik, s Ő maga is földöntúlivá válik...... Miután halott barátja a szellemlátó jósnő Oda Mae ( Peller Anna) segítségével keresztül húzza számítását, és megszünteti azt a bankszámlát, amelyről rendeznie kellene tartozását a kegyetlen drogkereskedők felé, Carl közelítve az őrülethez, elvetemült, mindenre elszánt fickóvá válik. Elkeseredésében és félelmében rátámad a jósnőre és Sam szerelmére Mollyra ( Muri Enikő), és megfenyegeti szellem barátját, hogyha nem kapja vissza a pénzt, megöli mindkét lányt. A dulakodás közben Carl bekerül a magasfeszültségű vezetékek közé és az áramütés következtében meghal, majd élettelen teste óriásit zuhan a tetőről. Miközben holtan fekszik a földön szellem mása kisétál a díszletek közül. Ezt a problémát, hogy a szereplők saját magukat nézzék, amint élettelenül fekszenek, több alkalommal is meg kellett oldani.
A történet két negatív szereplője, a két bűntárs Carl és Willie a pokolra kerül. Szó szerint ördögi hangokkal ötvözik a szereplők saját kétségbeesett hangját, miközben a sötétség elnyeli őket. Ezek a jelenetek félelmetesek és meghatóak egyszerre.
A filmnek van egy jelenete, amit véleményem szerint az is ismer, aki esetleg nem nézte végig a filmet, ez a két szerelmes agyagozós jelenete. Természetesen ez nem maradhatott ki a musicalből sem. Én azt gondoltam, majd ugyanúgy láthatjuk a színpadon, mint a filmvásznon, hiszen több helyen elhangzott, hogy a két Molly (Vágó Bernadett és Muri Enikő) órákat vesz ez miatt. Azonban, amikor ehhez a részhez érkeztünk meglepetés ért. A szerelmesek ugyan összebújtak a korongnál, de egyszer csak legördült eléjük egy vászon és azon láthattuk, ahogy a négy kéz siklik az agyagon.
Ha a látványról beszélek, a varázslatos vetítések mellett azt is meg kell említenem, hogy a darab koreográfiája is bámulatos. Aki sokat jár az Operettszínházba újdonságként fogja megélni a látottakat. Izgalmas, színes, modern koreográfiát kreált Tihanyi Ákos, és a táncosok ezt szenzációsan mutatják be.
A nézők felejthetetlen élménnyel lesznek gazdagabbak az előadás által. Ebben a három órában végig hajózhatnak az érzelmek tengerén, hiszen van benne szerelem, öröm, bánat, izgalom, csodálkozás, megvetés és sok-sok nevetés. A történet egy idilli jelenettel indul, három fiatal életképével, ahol még felhőtlenül örülnek egymásnak, mint igaz jó barátok. Egyiküket elragadja a halál, s a másik kettőnek meg kell küzdenie az elvesztésével. Majd jön a feketeleves, mikor kiderül az igazság, hogy az egyikük mindvégig álarcot viselt....... Belekeveredik a történetbe egy jósnő, akinek a személye garanciát jelent a jó szórakozásra. A bájos, ám kissé közönséges jelenség kegyetlenül igénybe veszi a nevető izmainkat. Miután átutaztunk az különböző érzelmek sokaságán, letörölve a nevetéstől kicsordult könnyeinket, törölgethetjük a meghatottság könnyeit. A halott szerelmes teljesítve feladatát, ami miatt a két világ között ragadt, felszállhat a mennybe. A történet egy szívfacsaró jelenettel végződik. Sam utolsó perceit szerelmével töltheti, aki ezalatt a rövid idő alatt láthatja és hallhatja Őt...... jöhet a végső búcsú.
Azok akik kedvet kaptak a színház új bemutatóját megnézni, azok akár online is megvásárolhatják jegyeiket. Online jegyvásárláshoz kattintson ide!
• Szinetár Dóra az Egy darabot a szívemből koncerten! Jegyek itt!
• Dolhai Attila Nyári Nagykoncert 2013 -Siófok Kálmán Imre Szabadtéri ...
• Elfújta a szél musical Sopronban az MKB Arénában 2013 nyarán! Jegyek itt!
• Elfújta a szél musical Szegeden 2013-ban! Jegyek már kaphatóak a premierre!
• Csókos asszony a Budapesti Operettszínház operett felújítása - Jegyek itt!
• The Illusionists Budapesten! Jegyek itt!