Ilyen lesz az új földalatti? Képek itt!
Kukorelli Péter formatervező készített egy tervet, hogy milyen lehetne az új földalatti.
A földalatti az egyik legkülönlegesebb járművünk. A Gizella tértől a Városligetig vezető földalatti vasút építése talán éppen a felszíni vasutak következetes elutasításának köszönhető. Az ötlet a villamos vasúti társaság vezérigazgatójától, Balázs Mórtól származott. A vasút bemutatott tervét és műleírását a Siemens és Halske cég a villamos vasúti társaság mérnökeinek bevonásával készítette el 1893-ban. Technikatörténeti ritkaság a motorkocsi első terve, amelyen még háromsínes - a mai metróhoz hasonló - rendszerrel tervezték az áramvezetést. A földalatti vasút tervével szerencsés időpontban jelentkeztek. Már készültek a millennium megünneplésére, a nagyszabású kiállítást a Városligetben tervezték. Meg kellett oldani a kiállításra látogatók szállítását, ami az amúgy is túlzsúfolt omnibusszal, a Sugár út egyetlen engedélyezett tömegközlekedési eszközével lehetetlen volt. Emellett a földalatti vasút a századvég legkorszerűbb közlekedési létesítményének ígérkezett. Az útszint alatt építendő vasút ellen a korábbi kifogást sem lehetett felhozni, nem zavarja sem a felszín forgalmát, sem a városképet.- írja a metros.hu oldal.
A föladaltti kapcsán még Múzeum is nyílt a Deák Ferenc téren. Virtuális túra a Földalatti Vasúti Múzeumban:
http://www.bkv.hu/img/muzeumok/deakter/start.html
Azonban az idő vas foga a földalatti felett is eljár, így lassan ideje gondolni a szerelvények megújulására. Íme Kukorelli Péter tervei.
További részletek itt!
Nézze meg kapcsolódó híreinket is a cikk alatt!
• Kék villamos Budapesten! Tudd meg miért kapott új színt!
• Szellemkisvonat indul Királyréten! Videó itt!
• Droszt - Taxi reality filmen és színpadon! Jegyek és videó itt!
• Taxigaléria Budapesten! Taxikban láthatjuk a festők képeit!